Sabtu, 7 Februari 2009

KEKEJAMAN ISRAEL….KENAPA KITA MASIH MEMBISU?

Sabtu, Februari 07, 2009 by Salman At-Tawawi ·
Labels:



Pernah diproklamasikan oleh seorang rahib Yahudi bahawasanya Umat Islam tidak akan mampu mengalahkan kekuatan mereka selagi masjid-masjid umat Islam di seluruh dunia tidak dipenuhi oleh umat Islam di kala shalat subuh sama seperti mengerjakan shalat Jumaat selagi itulah umat Islam pada hari ini tidak akan mampu mengalahkan kekuatan dan keangkuhan yahudi.

Al-Qur’an sejak lama dulu telah pun memberitakan tentang kejahatan bangsa ini. Firman Allah itu termaktub dalam surah Ali-Imran ayat 120 yang bermaksud :

“ Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: ""Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)"". Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.”

Masih ingatkah kita pada Salahudin Al-Ayyubi? Seorang pahlawan agung Islam yang mengembalikan kembali tanah Bumi Palestin ke tangan umat Islam pada perang Salib satu ketika dulu. Sebelum tentera-tentera Islam di bawah pimpinannya cuba membebaskan tanah Palestin beliau telah berpesan. “Wahai para tentera muslimin seandainya kalian ingin melihat kiblat umat Islam yang pertama ini kembali ke tangan Islam maka amalkanlah tiga perkara ini.

1. Shalatlah secara berjamaah.

2. Bacalah al-Qur’an setiap saat.

3. Dan bertahajudlah pada waktu malam untuk menguatkan hati kalian.

Betapa kuat dan teguh iman para tentera Islam dulu. Setiap saat dan ketika Allah selalu di hati. Namun, kini kita sebagai umat Islam terlalu leka dan jauh dari pegangan agama. Nafsu menjadi alat untuk kepentingan pribadi dan tak memikirkan masalah umat yang semakin parah kini. Apakah tiga perkara di atas telah sebati dalam diri kita? Mampu kita mengalahkan orang kafir yahudi dan nasrani jika kita masih dibuai tidur panjang? Sedangkan kita sibuk bertelingkah dan bermusuhan sesama umat Islam. Menganggap jamaahnya paling benar dan paling betul. Banyak lagi benda yang perlu kita pikirkan. Terutama untuk kesejahteraan seluruh umat Islam di dunia. Khilafah Islam yang terakhir iaitu Kerajaan Othmaniyyah telah 84 tahun berkubur oleh kekejaman bangsa Yahudi.

Bangkitlah wahai Umat Islam. Kembalikan izzah keagungan umat Islam yang pernah kita kecapi dulu. Allahu Akbar… Allahu Akbar….Allahu Akbar.


0 comments:

Blog Widget by LinkWithin

MY WAY OF LIFE

WORDS OF WISDOM

Syaidina Abu bakar pernah berkata : Kegelapan itu ada lima perkara dan penerangnya juga ada lima perkara iaitu: 1. Cinta dunia itu kegelapan dan penerangnya adalah taqwa. 2. Dosa itu kegelapan dan penerangnya adalah taubat. 3. Akhirat itu kegelapan, penerangnya adalah amalan soleh. 4. Kubur itu kegelapan, penerangnya adalah kalimah ‘La ilaha illallah Muhammadur Rasulullah.’ 5. Siratul Mustaqim itu kegelapan, penerangnya adalah yakin.

ARABIC-WORD OF THE DAY

Blog Archive

Followers

WELCOME

NEWS ONLINE

CHECK THIS OUT